DARRERA HORA

martes, 12 de octubre de 2010

RECULL FOTOGRÀFIC DIUMENGE-DILLUNS

Estem gaudint uns dies ben carregats de fenòmens meteorològics ben divertits i variats. Aquí teniu un recull d'imatges que he pogut captar entre diumenge i dilluns a diferents punts geogràfics del País.

Comencem amb unes quantes imatges de diumenge al matí, amb l'aspecte que presentava el riu Ter i el Ritort al seu pas per la localitat de Camprodon. Cal dir que en el moment de captar les imatges ja es portaven recollides quantitats pròximes als 100mm a la zona.







Amb tot plegat, els arbres ja comencen a deixar anar les fulles i la tardor ja s'imposa a marxes forçades. Imatge de diumenge migdia al passeig de la Font Nova de Camprodon.




El diumenge tarda continua plovent i les temperatures comencen a baixar. M'ensumo que pot començar a nevar a les muntanyes més elevades de la vall i em decideixo a pujar cap a munt.

L'espectacle de l'aigua escolant-se per les torrenteres naturals muntanya abaix és impresionant. Imatge de la muntanya del Gra de Fajol Petit amb una gran torrentera que baixava ben plena.



I res, un mica més amunt, premi. Apareix majestuós al fons entre muntanyes, el cim de Bastiments(2881m), nevat per sobre d'uns 2400m aproximadament.




El matí de dilluns, he de baixar per motius personals a Barcelona i com que m'ensumo de la possibilitat de mànegues sobre el mar, vaig a les platges de Bogatell i Mar Bella d'enfront del barri de Poblenou per veure si tinc sort. No hi ha hagut sort. Em quedo amb les ganes i la única imatge a resaltar, és aquesta, on tot enfocant cap al fòrum, podem veure com creixien potents les nuvolades amb una mar una mica revoltada pel temporal que estem patint/gaudint.



A la tarda i en previsió de que la neu pogués baixar encara més de cota, em decideixo a pujar a Vallter 2000 a veure si tinc sort i faig les meves trepitjades blanques. Donç sí, en aquest cas sí he tingut sort i em trobo que nev al mateix peu de pistes de l'estació. De fet, neva per sobre de 1900m i a estones pujant cota per sobre de 2000m. La neu agafa al terra dos revolts abans d'arribar a l'estació.




I per últim, una imatge curiosa que he deixat pel final per la mala qualitat de les imatges. La vaig poder captar des del cotxe, a la C-17 entre Parets del Vallès i Granollers mirant cap a l'oest.