DARRERA HORA

miércoles, 13 de junio de 2012

TEMPESTA DE SORRA: BARCELONA 12 DE JUNY 2012

Ahir tarda, vaig tenir la sort de viure un espectacle de la natura, el qual recordaré durant molt temps. Son molts les vegades que baixo d'exprés a les platges per caçar algun fenòmen interessant però en aquest cas, no us penseu que vaig anar d'exprés a buscar-lo, va ser el fenòmen qui em va trobar a mí.

Tornava tranquilament a casa de treballar, ahir tarda, tot tranquil tot passejant pel passeig marítim. De cop i volta es va formar una extranya nuvolada. Va ser tot molt ràpid:


De JUNY 2012
De cop i volta, de la zona del Fòrum venia disparada cap a la meva zona, el Bogatell, un núvol de sorra que anava engolint el paisatge. A la zona del Fòrum vaig poder veure un primer vòrtex que no vaig poder fotografiar:


De JUNY 2012


Tot eren crits i corredisses. Al meu darrera un altra vòrtex es formava davant el vela, just al cantó oposat  d'on s'havia format el primer. Aquest sí vaig poder-lo fotografiar:


De JUNY 2012


De cop i volta, totes les platges de la zona es van veure engolides per una terrible tempesta de sorra que tirava gent pel terra, feia volar hamaques, etc. Hi havia gent plorant asustada, gent amb sorra als ulls que eren atesos per d'altres i la policia tancava tots els accessos als espigons.


De JUNY 2012


Un fenòmen que sens dubte mai oblidaré. Aquí us en deixo aquest video per que pogueu valorar vosaltres mateixos la magnitud del fenòmen.